Innovatief én authentiek als maker van promotionele producten

Innovatief én authentiek als maker van promotionele producten

Al jaren wapperen op menig evenement vlaggen die zijn gemaakt door de Dokkumer Vlaggen Centrale, kortweg DVC. Dit bedrijf heeft als aanbieder van promotionele producten voor binnen en buiten nog véél meer in zijn mars. Een compleet vernieuwde website moet ervoor zorgen dat heel Nederland daarvan doordrongen raakt. Geschreven door Wally Cartigny voor Events.nl. Lees je mee?

De Dokkumer Vlaggen Centrale raakt steeds meer bekend onder de afkorting DVC. Volgens marketingmanager Annemieke Nienhuis is dat een logisch gevolg van de ontwikkeling die het bedrijf heeft doorgemaakt. ‘De productie van vlaggen en doeken is nog steeds een belangrijke pijler van de onderneming, maar we doen veel meer. Ook voor signing, bedrukt plaatmateriaal, stickers, gevelreclame, voertuigreclame en andere diensten kunnen klanten bij DVC terecht. We bieden oplossingen voor de volledige aankleding van bedrijven in heel Nederland en daar past een bredere naam bij.’

Nieuwe website

Om het tegenwoordige aanbod van DVC goed over het voetlicht te brengen, heeft het bedrijf dit jaar zijn website geheel vernieuwd. Dvc.nl heeft een moderne uitstraling, is zeer overzichtelijk en biedt inspiratie aan afnemers die op zoek zijn naar mooie toepassingen voor hun zichtbaarheid. Annemieke: ‘De vorige website bestond al heel lang. Daardoor waren nieuwere producten daar moeilijk logisch onder te brengen. Bovendien was de wens ontstaan om niet zomaar een productwebsite te hebben, maar meer een platform waarop alles rondom DVC een plek krijgt vanuit inspirerende communicatie. Dat komt onder meer tot uiting in blogs waarin we klanten in woord en beeld tonen wat wij voor hen kunnen betekenen.’

Signing uitgelicht
De markt voor promotionele producten voor binnen en buiten is in Nederland best groot. Het is volgens Annemieke daarom zaak om afnemers ervan te overtuigen dat zij voor al hun wensen op dit gebied bij DVC terecht kunnen. ‘We merkten voorheen dat klanten die bijvoorbeeld zochten naar signing-producten alleen maar vlaggen op onze website zagen. Zij kwamen er in contact met ons dan achter dat we een totaalpakket aan oplossingen bieden. Dat probleem is weggenomen door de nieuwe website. Daar profiteren ook zeker de klanten van onze vestiging DVC Sign in Amsterdam van. Om dat onderdeel nog extra uit te lichten staat er in de loop van 2021 een tweede website gepland in de stijl van DVC.nl.’

Naast nieuwe producten en innovaties als gerecyclede materialen, staat DVC ook bekend om juist een dienst met lange historie.

Innovaties en creatieve productie

DVC produceert in normale tijden veel materiaal ter promotie van evenementen, zowel zakelijke als publieke events. Dat viel het afgelopen jaar weg, maar desalniettemin bleef het bedrijf goed draaien. Innovaties en creatieve toepassingen lagen daaraan ten grondslag. ‘We hebben ons gericht op producten waar vraag naar was tijdens de crisis’, legt Annemieke uit. ‘Denk aan scheidingswanden, vloerstickers en ook mondkapjes. Aan dat laatste hadden we vooraf nooit gedacht, maar het betreft een doektoepassing en die kunnen wij dus heel goed maken.

Met elkaar, voor elkaar
‘Ook hebben we veel Nederlandse vlaggen geproduceerd want er bleken veel mensen te zijn die er in zware tijden een wilden uithangen. En tevens hebben we voor het Rode Kruis een vlag gemaakt voor de campagne ‘Met elkaar, voor elkaar’. Van de verkoopopbrengst hebben we een groot bedrag gedoneerd aan het Rode Kruis. Wij hoefden niet te verdienen aan die actie, maar het heeft er wel aan bijgedragen dat nu nog meer bedrijven ons kennen.’

Authentieke zeefdruk
Naast nieuwe producten en innovaties als gerecyclede materialen, staat DVC ook bekend om juist een dienst met lange historie. Annemieke: ‘Wij zijn de enige in Nederland met een authentieke zeefdrukproductie. Andere aanbieders richten zich hiervoor op producenten in China. Wij beschikken zelf over geavanceerde apparatuur voor zeefdruk in hoge oplagen. Daardoor krijgen ondernemers een volledig Nederlands product, dat ook aantoonbaar duurzaam tot stand komt. Voor veel bedrijven, organisaties en ook de overheid zijn dat belangrijke voorwaarden voor afname. Wij blijven dit aanbieden, want het past uitstekend binnen het brede assortiment waarover DVC nu beschikt.’